Jak skutecznie pozycjonować stronę za pomocą bloga  

9 maja, 2020 by Brak komentarzy

Prowadzisz swoją firmę i chcesz sprzedawać jak najwięcej produktów lub usług, a przy tym lubisz pisać różnego rodzaju teksty i treści na interesujący cię temat? Choć z pozoru te dwie kwestie nie mają ze sobą nic wspólnego, to tak naprawdę ich połączenie może bardzo ułatwić pozycjonowanie strony, czyli je dobrą reklamę w Internecie. W jaki sposób? Odpowiedzią jest prowadzenie bloga firmowego. To właśnie na nim możesz umieszczać treści dotyczące twojej firmy i oferowanych przez nią produktów. Jakiego rodzaju powinny to być teksty i jak sprawić, żeby miały one realną wartość i faktycznie przyczyniły się do tego, że nasza strona zyska na znaczeniu i na popularności? Spróbujmy znaleźć odpowiedzi na te pytania, zastanawiając się nad samą ideą prowadzenia bloga firmowego i jego wpływem na pozycjonowanie strony internetowej.

Jakie treści wpływają pozytywnie na pozycjonowanie stron?

Przede wszystkim, teksty muszą wiązać się z tematyką naszej strony, jest to jednak chyba dosyć oczywiste. Sprzedając produkty medyczne, nie będziemy przecież pisać o zwierzętach, czy o transporcie. Treści na blogu będą raczej dotyczyć medycyny, zdrowia i, oczywiście, oferowanych przez nas produktów. Jednak odpowiednia tematyka to nie wszystko, w Internecie istnieje bowiem mnóstwo tekstów poruszających podobne zagadnienia. Aby tworzone przez nas treści się wyróżniały, muszą być napisane w sposób ciekawy, który przykuje uwagę czytelnika i go zainteresuje. Tylko w ten sposób prowadzenie bloga wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony. Jak jednak sprawić, żeby treści były ciekawe i wyjątkowe? Jeśli prowadzisz bloga firmowego, jesteś osobą, która dobrze zna się na temacie, można powiedzieć, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie. Na pewno więc posiadasz wiedzę, której brakuje osobom niezaznajomionym z tematem. Wykorzystaj to do napisania treści, które będą wiarygodne i będą zawierały informacje w miarę możliwości niedostępne nigdzie indziej. Trzeba pamiętać również o tym, że nawet najbardziej przydatne informacje, podane w nieprzystępny sposób, nikogo nie zaciekawią. Dlatego przed stworzeniem tekstu, warto go przemyśleć, odpowiednio uporządkować i nadać mu ciekawe brzmienie. Jeśli nie jesteśmy specami w tej dziedzinie, być może warto będzie rozważyć zlecenie pisania tekstów na bloga innej osobie. Biorąc pod uwagę, że od ich jakości zależy skuteczność pozycjonowania strony www, warto wziąć to pod uwagę. Trzeba też wspomnieć o tym, czego powinny dotyczyć teksty. Oczywiście, część z nich musi być związana z oferowanymi przez nas produktami i usługami, ale część powinna mieć charakter bardziej informacyjny. Jeśli na przykład sprzedajemy części samochodowe, warto pisać o nich w sposób informacyjny, jak działają, do czego są przydatne, niekoniecznie je reklamując, czy zachęcając do kupna. Pamiętając o tym, że czytelnicy bardziej cenią informacje, niż nachalne zachęcanie do zakupienia produktu, na pewno stworzymy dobre jakościowo teksty.

Pozycjonowanie stron to także komentarze na blogu

Blog daje nam także inną możliwość, a mianowicie pozyskania opinii i ewentualnych uwag od naszych klientów. Pod każdym postem możemy bowiem włączyć możliwość komentowania, a w samej treści zachęcić czytelników, żeby podzielili się swoimi opiniami na dany temat. Pozwoli nam to nie tylko ulepszyć dany produkt, czy usługę, ale również dowiedzieć się jakie kwestie interesują naszych potencjalnych klientów. Umożliwi nam to lepsze pozycjonowanie strony, poprzez tworzenie treści trafiających w ich potrzeby i zainteresowania.